Kurník
Na přelomu března a dubna byl realizován projekt na stavbu nového kurníku. Projekt byl realizován díky dotaci z Operačního programu Jan Amos Komenský.

V rámci tohoto projektu se děti pustily do stavby kurníku pro slepice. Během realizace se seznámily s chovem slepic a péčí o ně, ale také si vyzkoušely práci se dřevem a nářadím. Naučily se základní dovednosti, jak bezpečně zacházet s nástroji, a osvojily si zásady bezpečnosti při práci. Projekt začal seznámením s materiály a nářadím, které byly k dispozici pro stavbu kurníku. Děti se dozvěděly, jaký materiál bude použit a proč byl pro stavbu vhodný. Následně se pustily do samotné stavby, během níž postupně vytvářely konstrukci kurníku, montovaly podlahu, strop a stěny z voděodolné překližky. V dalších dnech děti opracovaly palubky, zateplovaly stěny a vyráběly příčky, bidýlka a otevírací dveře kurníku. V závěru týdne se zaměřily na dokončení střechy a instalaci žebříku do kurníku. Tento projekt dětem umožnil nejen rozvíjet jejich manuální dovednosti, ale také získat základní znalosti o slepicích, jejich chovu a životním cyklu. Po dokončení projektu byly děti schopné popsat materiály a nástroje, které použily, a měly přehled o tom, jak správně pečovat o slepice. Kromě toho se naučily, jak bezpečně používat nářadí a jakým způsobem se mohou podílet na praktickém projektu. Slepičky budou do kurníku umístěny v září. A na jaře bychom měli líhnout vlastní kuřátka. Do projektu se zapojili i rodiče. Maminka, která je architektka nám narýsovala plán a další z rodičů pomohl s dodáním materiálu.
Cílem aktivity je podpora a rozvoj znalostí a dovedností dětí v MŠ a jejich podpora znalostí a dovedností s využitím inovativních forem vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou děti k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti. Projektové vzdělávání je založené na projektové metodě. Projekt je chápan jako komplexní pracovní úkol, při němž děti/žáci/účastníci zájmového vzdělávání samostatně řeší určitý problém (problémový úkol, problémovou situaci apod.). Pomocí této vzdělávací metody jsou vedeni k samostatnému zpracování určitých komplexních úkolů či řešení problémů spjatých s životní realitou. Charakteristickým znakem projektového vzdělávání je cíl, který je představován určitým konkrétním výstupem, tj. výrobkem, praktickým řešením problému apod. Projekty často mají podobu integrovaných témat, využívají mezipředmětových vztahů.